Copyright © 2013 by W.K. Tomic · All Rights reserved · e-mail: iso@tomic.pl
Wyłączniki i zabezpieczenia termiczne
•
Silnik pracuje kilka godzin bez przerwy, słabe jest odprowadzenie ciepła od silnika i w efekcie końcowym po pewnym czasie obudowa silnika nagrzewa się do temperatury zadziałania wyłącznika. Wyłącznik zadziała i następuje odłączenie zasilania silnika. Ponowne załączenie możliwe jest po ostygnięciu silnika do temperatury załączenia wyłącznika.
•
Napięcie zasilające silnik jest niższe od nominalnego, następuje wzrost prądu pobieranego przez silnik, grzałka oddaje ciepło i bimetal wyłącznika otwiera obwód zasilający silnik.zablokowany silnik, intensywnie nagrzewa się grzałka wyłącznika oddając ciepło co powodu-je szybkie otwarcie obwodu zasilającego silnik przez bimetal wyłącznika.
•
Inne błędy mechaniczne w silniku, które powodują szybsze nagrzewanie się uzwojeń lub wzrost prądu ( np. zużyte łożysko na wale silnika ).